Blindeforbundet håper på gullfiskelykke
Blindeforbundets morsomme og tankevekkende reklamefilm ”Ikke forstyrr” konkurrerer blant annet med Tine, Telenor og Kiwi om Gullfisken 2009.
I april ble filmen ”Ikke forstyrr” kåret til månedens sølvfisk. Da kom den med i kampen om Gullfisken 2009 – årets beste reklamefilm - hvor premien er heder, ære og reklametid på TV2 for en million kroner.
Du kan se filmen på www.ikkeforstyrr.no Stem ved å sende 4 til 26700 på SMS eller ring 82949204. Showet sendes på direkten TV2 5. februar kl. 19.00.
Det er det suksessrike reklamebyrået TRY som har laget filmen gratis for Blindeforbundet. Det var også TRY og Blindeforbundet som sto bak "Valpens hevn" som stakk av med Gullfisken 2006. - Det er godt gjort å nok en gang trekke ett av disse 12 "sølvloddene". Blindeforbundet gjør noe riktig i sin kommunikasjon ved å formidle en interessepolitisk appell på en positiv og optimistisk måte, sier Trond Sandø i TRY.
”Ikke forstyrr” viser med humor arbeidsfolk som blir forstyrret i jobben sin. Sluttpoenget er at førerhunder ikke skal forstyrres når de er på jobb.
- Norges Blindeforbund vant Gullfisken 2006 som første frivillige organisasjon. Det hadde vært utrolig morsomt å vinne igjen. Men vi vinner ikke uten at mange, mange stemmer på oss under det direktesendte showet. Vinner vi Gullfisken så vinner vi heder og ære, men også reklametid for en million kroner. Det vil i så fall være en fantastisk mulighet til å nå fram med budskapet vårt, sier Kristin Ruud, informasjonsleder i Norges Blindeforbund.
Juryen uttaler: "Om filmen mener juryen at den på en morsom og underfundig måte gjør oss oppmerksomme på at hunden er på jobb. Å dramatisere hverdagslige arbeidssituasjoner som blir forstyrret på litt rare måter gjør oss nysgjerrig og filmen evner å bevege både hjerte og hjerne."
Filmen har også blitt eksportert til blindeorganisasjoner i flere europeiske land, samt vunnet flere priser i reklamebransjen.
Hentet fra www.blindeforbundet.no